Friday, July 29, 2011

Aku Hambamu


Aku Hambamu I'm Your Slave
Ku melangkah di bumi nan indah
Ku tengadah ke langit nan megah
Ku mendengar suara-suara merdu
Udara kuhela semua ciptaanMu
Ku nikmati kecantikan alam
Ku rasakan lazatnya makanan
Ku lihat diriku ada kemampuan
semuanya anugerah dariMu oh Tuhan
ke mana pun aku pergi
Aku disambut oleh Kebesaranmu
ke mana pun jua ku menghadap
aku disapa oleh kasih sayangMu
Wahai Tuhan berikanlah aku RahmatMu selalu
agar aku tetap dalam RehaMu mengutip pahalamu
di waktu ku bersalah Kau maafkan aku
aku ini adalah hamba
jangan kau tarik rasa hamba dari jiwaku
Engkau sematkanlah di dadaku
agar aku dapat bawa ke mana-mana
Oh Tuhanku yang Maha Pengampun
aku hamMu memohon ampun
alangkah bahagianya aku menjadi hambaMu
alangkah bahagianya aku Kau menjadi Tuhanku
jangan tinggalkan aku sendirian
pimpinlah aku agar tak sesat jalan
jangan Kau tarik rasa kehambaan
kerana itulah kebahagiaan yang menjadi keredhaanMu
I'm walking on this beautiful earth
I look up to the smashing sky
I hear so many dulcet voices
I take deep breaths of all Your creations
I devour Your graceful world
I enjoy Your scrumptious food
I find myself with much capabilities
those gifts are all from You O Lord
wherever I go
I'm welcomed by Your Mightines
whichever direction that I turn to
I'm greeted by Your love
O Lord, confer me Your Blessing always
may I'm in Your content, amassing Your rewards
when I've done wrong You forgive me
I'm mere slave
don't take back feeling of slavery from me
You carve it deep in my heart
may I take it anywhere I go
O my Lord, The Most Forgiving
I'm Your slave, asking for forgiveness
how glad I am being your Slave
how glad I am, You're my lord
don't ever leave me alone
do guide me may I won't go astray
don't You take back feeling of slavery
coz that happiness is Your Contentment
Sumber: http://www.youtube.com/watch?v=x2UyvS3sSQc&feature=related

No comments:

Post a Comment

Silakan meninggalkan komentar anda terhadap artikel ini